Du har åpent kjøp i 30 dager fra og med dagen du mottok varen. Dette gjelder både ved kjøp på nett og i butikk. Du trenger ikke ta kontakt med oss ved vanlig retur, kun dersom du har spørsmål.

Merk: Vi skiller mellom retur på grunn av produktfeil og vanlig retur (bruk av angreretten). For reklamasjoner og garantisaker, følg instruksene nederst på denne siden.

Vi anbefaler at du leser hele denne siden for en mest effektiv retur.

Selvbetjeningsløsning = Enklere retur!

For å returnere en vare, logg deg inn her med epost adressen oppgitt ved kjøp.

Velg hvilken bestilling og varer som skal returneres og klikk på "Forespør retur". Vent med å returnere varer til du har mottatt melding om at returen er godkjent. Merk at du har 30 dager åpent kjøp og enkelte varer ikke kan returneres.

Betingelser for bruk av angrerett og 30 dagers åpent kjøp

Returnerte varer må være salgbare som om de var nye og ubrukte. Både varer og emballasje må være i original tilstand, uskadet og uten bruksmerker. Varer må returneres nedpakket i original emballasje. Alt originalt tilbehør (batterier, manualer, kabler, indre emballering osv) må legges ved.

Du har anledning til å teste produktet før du returnerer det. Du kan ikke utsette produktet for bruk som medfører bruksmerker eller slitasje. Du kan utføre enkle funksjonstester (f.eks. sette i batterier, skru på, sette sammen et produkt bestående av flere deler). Du kan ikke montere produktet, teste det i kombinasjon med annet utstyr eller benytte det utendørs.

  • Klær kan prøves, men ikke være synlig brukt. Ikke fjerne merkelapper o.l. før du har bestemt deg å beholde varen.
  • Mat og drikke kan ikke returneres
  • Sterilt innpakket utstyr kan ikke returneres dersom emballasjen er brutt.
  • Elektronikk med brutt forsegling, øreplugger samt øvrige hodetelefoner kan ikke returneres mht hygieniske årsaker.
  • Varen må ha alle originale merkelapper og originalemballasjen.
  • IKKE skriv instrukser, returkoder eller lim/tap returseddel direkte på varens emballasje.

Avvik fra disse betingelsene kan medføre at refusjonsbeløpet reduseres tilsvarende estimert verdireduksjon på varen, eller at returen avvises. Du vil få beskjed på e-post med alternativer. Normalt gir vi deg et par alternativer for mest effektiv retur til minimal ulempe for deg. 

Fraktkostnader

Ved bruk av angreretten innen 14 dager refunderer vi fraktkostnader forbundet med å få varen tilsendt, opp til prisen på rimeligste frakt alternativ. Eksempel: Du fikk en vare tilsendt med Bring Hentested á 180,-. Billigste tilgjengelige fraktalternativ var PostNord MyCollect til 120,-. Du blir refundert 60,- for frakten + hva du kjøpte varen for. Dersom du kjøpte flere varer i samme ordre, refunderes frakt kun dersom alle varer returneres. 

Du må selv dekke fraktkostnaden forbundet med retur av varer når du benytter deg av angreretten eller vårt tilbud om 30-dagers åpent kjøp. Vi ber om at du kun bruker PostNord for returer. Returetikett kan bestilles på PostNord sine sider. Dersom du allikevel velger en annen returmetode, f.eks. Norgespakke eller brevpost, er vi ikke ansvarlige for tap av returpakker og kan ikke garantere opphenting på hentested før returen sendes tilbake til deg.

Dersom du ønsker å bytte varen du returnerer med en annen vare, vil du mottat en betalingslinke fra oss for eventuelt mellomlegg pluss frakt. Mellomlegg i din favør refunderes til samme betalingsmetode som du benyttet da du plasserte original ordren.

Slik returnerer du varer

For mest effektiv retur, vennligst bruk Selvbetjeningsløsningen. Varer returneres til:

Lynxgear AS
Muségata 46
4010 Stavanger

Pakk varen ned i intakt originalemballasje og transportsikker pappeske (harde produkter) eller plastkonvolutt (myke produkter). Du er ansvarlig for skader på produktet eller emballasje inntil dette er levert tilbake hos oss.

Dersom du ikke bruker vår Selvbetjeningsløsning, skriv ut og fyll ut Angre/Returskjema som du finner link til i bekreftelsen du mottok når ordren ble sendt til deg.

Husk å fjerne eller krysse godt over gammel transportetikett dersom du bruker eske/pose varen ble levert i.

Forsikring

Du er selv ansvarlig for produktets tilstand frem til det når oss. Dersom du ønsker transportforsikring må du selv sørge for dette. For bestilling av returetikett Postnord gjelder PostNord sine standardvilkår.

Reklamasjoner

Dersom du ønsker å reklamere på en vare ber vi deg først sende oss en henvendelse på epost post@tactx.no. Du kan også bruke kontaktskjemaet vårt. Oppgi ditt ordrenummer, årsaken til at du ønsker å reklamere og legg ved gode bilder som viser feilen både på nært hold og avstand.



Retur

Andre ressurser