Hos TactX har du åpent kjøp i 60 dager fra og med dagen du mottok varen. Du kan returnere varer i posten eller levere de inn i butikken i Stavanger.

Merk at vi skiller mellom retur av varer på grunn av en reklamasjon/garantisak og vanlig retur (bruk av angreretten, eller du har ombestemt deg).

For reklamasjoner og garantisaker, følg instruksene på denne siden.

Du trenger ikke ta kontakt med oss ved vanlig retur, kun hvis du har spørsmål.

Slik returnerer du en vare

Du må selv dekke kostnaden for returen.

Dersom du har ombestemt deg og ønsker å returnere et produkt

Hvis du ønsker å returnere en vare, f.eks. ved å bruke returrett/angreretten, det er noe galt med varen du har mottatt eller du ønsker å bytte til en annen farge/størrelse, gjør følgende:

Betingelser for retur/angrerett eller bytte av varer

Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte varer. Både varen og emballasjen må være i original tilstand, uskadet og uten tegn til slitasje eller bruk. Varen må returneres nedpakket i original emballasje, og må inkludere alt originalt tilbehør (eks batterier, manual, kabler, annen emballering rundt individuelle artikler i emballasjen).

Du har anledning til å prøve produktet før du returnerer det, men du kan ikke bruke det.

Med "prøve" mener vi:

  • Du kan ta produktet ut av emballasjen, uten å skade emballasjen mer enn nødvendig for å få ut produktet.
  • Du kan inspisere produktet og utføre nødvendige endringer for å bekrefte at produktet fungerer som forventet. For eksempel: Du kan sette i batterier, eller sette sammen et produkt som består av flere deler. 
  • Du kan gjennomføre enkle funksjonstester så lengde disse ikke belaster produktet, medfører slitasje eller gjenlater bruksmerker.

Med "ikke bruke" mener vi:

  • Du kan ikke utsette produktet for normal bruk.
  • Du kan ikke montere fast produktet

Eksempler:

  • Rødpunktsikte: Du kan åpne esken, ta ut siktet, sette i batteri men ikke montere det på våpen eller skyte med det.
  • Pistolhylster: Du kan ta hylsteret ut av emballasjen. Du kan inspisere det og sjekke passform, men ikke montere det i belte og trekke våpen fra hylsteret.
  • Hørselvern: Du kan prøve hørselvernet med batterier i, men ikke ta det med på skytebanen og bruke det der.

 

Større treningsapparater må returneres via opphenting og betales selv, ikke gjennom vår returportal. Les mer under Jeg ønsker å returnere større varer. 

  • sko og klær kan prøves, men kan ikke være synlig brukt
  • undertøy og badetøy (underdeler, badedrakt, badeshorts) kan ikke returneres av hygieniske årsaker
  • mat og drikke kan ikke returneres
  • kosttilskudd kan ikke returneres
  • elektronikk med brutt forsegling, in-ear hodetelefoner samt øvrige hodetelefoner med brutt forsegling kan ikke returneres hygieniske årsaker
  • varene må ha sine originale merkelapper og originalemballasje
  • IKKE skriv på returkoden eller lim på returseddelen direkte på varens emballasje
  • fraktkostnadene for pakken refunderes ikke ved retur

Vi godkjenner ikke retur av matvarer, kosttilskudd, proteinpulver og drikke på grunn av kvalitetssikkerhet. Dersom det er noe feil ved produktet eller du ønsker å bruke angrerett tar du kontakt med kundeservice først. Henvendelsesskjema ligger nederst på denne siden.

Avvik fra dette medfører at retur ikke godkjennes og du vil ikke få tilbakebetalt pengene. Du vil få beskjed på e-post.
Vi tar ikke kontakt ved retur av undertøy eller badetøy.

 

 

 

Slik sender du en retur

  • Du kan velge mellom tre returalternativer:
  • Helthjem retur fra dør/postkasse - Sjekk om din adresse har dekning for opphenting på denne linkenVed valg av denne metoden mottar du en kode på mail som skal skrives direkte på returen din. OBS! Pakker som overskrider 5 kilo eller er større enn 25x35x12cm i volum, kan ikke returneres med helthjem retur fra dør/postkasse!
  • Retur via Helthjem eller Postnord innleveringssted (krever at du printer ut returetiketten selv).
  • Legg ved ordrelappen i pakken - har du ikke denne noterer du ordrenummer og navn på varer som sendes tilbake på en lapp.
  • Du kan fint bruke en plastpose eller liknende om eske/pose fra oss er kastet.
  • Returnerer du fra dørmatten/postkassen vil du få opp en returkode etter fullført returbestilling. Ta vare på den! Denne skriver du på returpakken og kan bruke den til å spore returen.
  • Husk å fjerne eller krysse godt over gammel sendingslapp dersom du bruker samme eske eller pose til å sende retur.

Ved retur utenom vår returportal skal pakken sendes til:

Tights.no
Logistikksenter Oslo
No-0076 OSLO

Husk å ta vare på kvitteringen slik at vi kan spore opp returen din. Returene sendt utenom vår returportal sendes på avsenderes ansvar!

Reklamasjon

Ønsker du å reklamere på en vare ber vi deg å sende oss henvendelse gjennom kontaktskjemaet under.

Velg riktig type henvendelse, en av tre nevnt under:

  • Jeg ønsker å reklamere på klær/sko/mindre treningsutstyr
  • Jeg ønsker å reklamere på mat/kosttilskudd
  • Jeg ønsker å reklamere på større treningsutstyr (tredemøller, romaskiner, osv)

Deretter velg riktig ordrenummer. Dersom du ikke finner riktig ordrenummer i listen, oppgi det i teksten under.

Oppgi grunn for hvorfor du ønsker å reklamere.

Legg ved gode bilder som viser feilen på nærhold og på avstand.

Du kan også nå oss på kundeservice@tights.no

Angrerett

Informasjon om angrerett finner du under punkt 12 i våre betingelser.